جدیدترین علائم ویروس کرونا در سالمندان

باشیوع کرونا از ابتدای اسفندماه در ایران و بعد از آن در کل جهان به شکل اپیدمی علائم تب، سرفه خشک،بدن درد در همه افراد مبتلا رایج بود با تغییرات زیادی که در ژنوم این ویروس اتفاق افتاده باعث شد که علائم تغییر پیدا کندو جدیدترین علائم ویروس کرونا در سالمندان در معرض خطر بیشتر این بیماری قرار بگیرند و با توجه به این موضوع ویروس کرونا و مراقبت از آن در سالمندان بیش از پیش حائز اهمیت است.

در برخی از افراد سالمند مبتلا به ویروس کرونا به جای علائم قبلی دچار علائم جدیدمثل سردرد ،علائم گوارشی، اسهال، استفراغ، تهوع و ضعف و بی حالی شدید و همینطور سردرگمی های ذهنی شده‌اند یکی از علائم جدی و بسیار مهم و خطرناک در سالمندان که شیوع بیشتری پیدا کرده مسائل عصبی مثل سکته مغزی و آمبولی ریه می باشد عوامل به مرور زمان سبب اختلالات شناختی در سالمند خواهد شد.

جدیدترین علائم ویروس کرونا در سالمندان :

سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر برای بیماران کووید ۱۹ علائم جدیدی  اعلام کرده است  که شامل موارد زیر می باشد:

  • تغییرات هوش و حواس

  • احساس گیجی هذیان و توهم

  • بی حالی و بدن درد شدید

  • مشکلات گوارشی مانند اسهال استفراغ و تهوع

یکی از نگرانی های جدید در مورد ویروس کرونا این هست که تعداد افرادی که بدون هیچ علائمی از ویروس کرونا مبتلا به کرونا شده اند و تست کووید ۱۹ آنان مثبت اعلام شده بسیار افزایش یافته است در واقع افراد ناقل ویروس جدید کرونا بودند .

نگرانی اصلی پزشکان احتمال انتقال این ناقلان جدید ویروس کرونا که اغلب جوانان بوده‌اند به افراد سالمند و گروههای آسیب پذیرتر مانند افراد دچار نقص سیستم ایمنی به هردلیلی  می باشند.

بر اساس تحقیقات جدید همچنان توصیه پزشکان به افراد سالم و افراد در معرض خطر این است که هنگام حضور در مکانهای شلوغ و در مکان های سربسته از ماسک استفاده کنند و در مورد سالمندان حتماً تست کرونا  از سالمندان ساکن خانه های سالمندان و مراکز نگهداری و کارکنان و مراقبت کنندگان آنان انجام گردد.