ما در این بخش به نحوه ارائه خدمات به سالمندان و پدران و مادران ورودی مرکز یاس می پردازیم .خدمات مرکز روزانه سالمندان مشمول چه کسانی می شود؟
۱- سالمندانی که تنها هستند و می خواهند ساعاتی از روز را همراه با همسالان خود را به صورت شاد سپری کنند. این عزیزان می توانند از برنامه های متنوع ورزشی ، تقویت حافظه، موسیقی درمانی، بازی درمانی ، کافه خرد ، شعر خوانی، سواد آموزی، مهارت های الکترونیکی، مدیتیشن ،مشاوره های گروهی و فردی، یوگای خنده، بازی درمانی، سفال درمانی، هنردرمانی، فیلم و نمایش.. تحت نظر کارشناسان مجرب مرکز سالمندی روزانه یاس استفاده نمایند.ما در این مکان در نحوه ارائه خدمات به سالمندان به خانواده کمک می کنیم .

۲- سالمندانی که به نوعی دارای مشکلات مختلف جسمی از جمله عدم تعادل ، درد ، محدودیت حرکتی ، بی خوابی ، مشکلات اسکلتی عضلانی و .. می باشند و می خواهند ضمن قرار گرفتن تحت نظارت متخصصین سالمندی از خدمات توانبخشی به منظور مرتفع کردن مشکلاتشان ، بالا بردن سطح استقلال فردی و افزایش کیفیت زندگی از خدمات مراقبتی و توانبخشی ( کاردرمانی ، فیزیوتراپی ، تمرین درمانی ، آب درمانی و …) استفاده کنند.
۳- سالمندانی که دارای اختلال حافظه شناخت می باشند و نیاز به خدمات تیم تخصصی حافظه دارند . این تیم شامل : پزشک متخصص سالمندی ، پزشک خانواده ، روانشناس و کاردرمانگر دوره دیده می باشد. این تیم در ابتدا سالمند دارای شکایت از مشکلات حافظه را با کمک ابزارهای استاندارد موجود بررسی و سپس برنامه توانبخشی شناختی را تنظیم می نمایند . این برنامه مبتنی بر علایق و سلایق سالمند مورد نظر طراحی می شود و شامل کلاسهای آموزشی فردی و گروهی از جمله : بازی درمانی ، هنر درمانی ، نقاشی درمانی و … می باشد .
۴- سالمندانی که نیاز به مراقبتهای دارویی ، پزشکی و پرستاری دارند . اغلب سالمندان از داروهای مختلف با تجویز متخصصین مختلف استفاده می نمایند . در مرکز یاس با حضور پزشک متخصص سالمندی داروهای سالمند بررسی شده و در صورت نیاز به مکاتبه و مشاوره با متخصصین محترم این داروها با شرایط سالمند تنظیم می شود و سالمند می تواند ضمن حضور در برنامه های متنوع گروهی در مرکز از خدمات پزشکی و پرستاری ازجمله چک فشار خون، قندخون بهره مند گردد.

جهت پذیرش در مرکز روزانه سالمندان یاس می توانید به صورت تماس تلفنی یا حضوری درخواست خود را برای  دریافت خدمات اعلام فرمایید . ابتدا اطلاعاتی کلی در اختیار شما قرار می گیرد و سپس جهت ارزیابی جامع به متخصصین تیم توانبخشی  معرفی شده و مدیر برنامه های سالمند ما تعیین می گردد و برنامه ی درمانی با مشارکت تیم توانبخشی ، خانواده و سالمند تدوین و طرح ریزی شده و برنامه ی هفتگی سالمند در اختیار خانواده قرار می گیرد و پس از انجام این مراحل قراردادی بین مرکز و خانواده ی سالمند منعقد می گردد. ارزیابی برنامه ها به صورت ماهیانه توسط تیم توانبخشی صورت می پذیرد و بازخورد اعضای تیم به خانواده منتقل می شود.

نحوه ارائه خدمات به سالمندان

×

Powered by WhatsApp Chat

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟