تاتر درمانی در مرکز جامع توانبخشی سالمندان یاس

تخلیه هیجانی ، افزایش سطح استقلال و توانمندسازی در سالمندان سه هدفی است که می توان با کمک  “نمایش درمانی”  به آن رسید . در این جلسات در طی یک فرایندی پیوسته سالمندان نه تنها اعتماد به نفسشان افزایش می یابد بلکه می توانند مهارتهایی را کسب کنند که  ارزیابی درستی از خود داشته باشند  و شناخت مناسبی را از حضور موثر خویش پیدا نمایند  و از توانایی ها و قابلیت های خود را در قالب بازی استفاده نموده و از آن آگاه شوند .

تاتر درمانی در مرکز روزانه سالمندان یاس

 

سالمندان حاضر در جلسات تاتر درمانی  مرکز یاس سالمندانی بودند که همه‌ی جوانی عاشق اجرا روی صحنه بودند درحالی‌که عده‌ای از آن‌ها شاید هرگز در هیچ فعالیت مشابهی شرکت نداشته‌ بودند.

 

ما از  گروه های های نمایش جهت بهبود مشکلات این دوران من جمله؛ افسردگی، تقویت حافظه ، کاهش اعتماد به نفس، احساس ناکامی، خود کم بینی، خشم در سالمندان  استفاده می کنیم  .

 

هر هفته نمایش هایی با موضوعات انتخابی خودشان نظیر؛ داستان های شاهنامه، نمایش خانواده، نمایش بی کلام و …  که اغلب نمایشنامه‌ های ساده و کوتاه دارند ولی  با پیچیدگی صحنه‌ها حافظه‌ی سالمندان را به چالش می‌کشیدیم و به آنها کمک می کردیم تا خودشان را در قالب متن ابراز کنند و خلاقیتش را افزایش بدهد. و حتی خشم نهفته در درون را با توانایی هنری خود بیرون بریزند.

 

جهت ثبت نام و استفاده از کلاسهای گروهی و یا فردی با
بخش مراقبت و توانبخشی روزانه مهد سالمندی یاس
۰۹۰۳۵۶۶۵۹۳۵
تماس حاصل فرمایید.

 

×

Powered by WhatsApp Chat

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟