وقتی خوابت نمیاد

اولین کاری که باید بکنی، اینه که از رختخواب بلند شی چون رختخواب فققط مخصوصه خوابه.
اگرفکر و خیال مانع خوابیدنت شده یک ربع زمان بگیر بعد مثل ابر سیاه فکرای بدو کنار بزن اگه باز هم ذهنت درگیره با صدای بلند تو ذهنت تابلوی ایست رو مجسم کن.

فکرالکی
ممنوع

حالا که مغزت از شر این زنبور مزاحم راحت شد، برو سراغ یک کتاب که خوندنش برات جذابه البته این راه حل برای کسایی مناسبه که اهل مطالعه باشن. 
اگرم حوصله ی کتاب خوندن نداری برو سراغ تلویزیون(سعی کن چند تا سی دی واسه این جور وقتا برای خودت کنار بزاری).
قسمت خوشمزش هم، اینه که بری سراغ یخچال یک لیوان شیر یا دوغ میل کنی.
حالا که این کارارو کردی برو تو رختخواب از ۲۰۰، (۳ تا ۳ تا) کم کن بیا پایین با این کار هم به تقویت حافظه ت کمک کردی، هم  ذهنتو واسه یه خواب راحت آماده کردی؟
اگر راه حل بالا واست سخته تمرکزتو بده به نفس هات و همینطور که عمیق نفس میکشی تعدادشونو بشمار.