تقویت قدرت استدلال مغزی

دارا بودن  قدرت استدلال قوی هر انسانی را در روابط مختلف اجتماعی از جمله در تحصیل، روابط و کاری و اجتماعی تقویت کند و به همین دلیل تقویت قدرت استدلال مغزی  بسیار اهمیت دارد . راه‌های گوناگونی جهت بهبود قدرت استدلال‌ وجود دارد، برای مثال انجام فعالیت‌هایی که در آن‌ تشویق به تفکر  و  تغییر الگوی‌های فکری روزمره  و یادگیری روش تشخیص افکار غیرمنطقی و جدید دارد می توان اشاره کرد.

انتخاب فعالیت‌هایی که با  هدف تقویت قدرت استدلال مغزی و با ویژگی که با یکدیگر متفاوت‌ باشند ومشابه نباشند. و در صورت علاقه به  فعالیت‌های بیرون از خانه برای مثال پیاده روی روتین روزانه ، به‌جای جایگزین پیاده روی تند  در هوای آزاد، یادگیری یک فعالیت جدید  را به برنامه‌هایتان اضافه کنید و در صورتی که علاقه به کار های فنی دارید  و همیشه به‌قول‌معروف «دست‌به‌آچار»، این‌بار تلاش کنید درفرصت هایی  جدول حل نمایید.

ثبت نام  در کلاس‌های آموزشی جدید مانند کلاس سفالگری یا شعر یا کلاس های تقویت حافظه  می‌تواند راه حل مناسبی برای گذارندن وقت روزانه به علاوه اینکه یادگیری فرایند جدید ذهنی باشد و شما را  برای به‌چالش‌کشیدن ذهن‌تان تشویق  به انجام فعالیت های جدید کند.

سالمندان یکی از طیف سنی هست که بسیار نیاز به آموزش فرآیند های جدید مغزی برای پیشگیری از آلزایمر و فراموشی دارند بنا به تعریف جدید یونسکو در مورد سواد در دنیای امروز بیان شده افرادی باسواد شناخته میشوند که با یادگیری آموزش های به روز تغییری در زندگی خود ایجاد کنند.

انجام بازی‌هایی که نیاز به استدلال دارند در دوره سالمندی باشناسایی سطح آموزشی مناسب می تواند بسیار تاثیر گذار باشد،بنابراین به دنبال بازی‌هایی اصولی و  ظاهر جذاب و در عین حال  راهبردی بودن تمرینات شناختی باید بود، به روز بودن این تمرینات بسیار مهم است.

در همین راستا مرکز جامع توانبخشی روزانه یاس با بهره گیری از خدمات توانبخشی حافظه به روز و استفاده از

نرم افزار های شناختی جدید

در کنار پدران و مادران شما جهت تقویت اصولی حافظه و پیشگیری از آلزایمر خواهد بود .

تقویت قدرت استدلال مغزی