درمان غیر جراحی کمردرد

 کمردرد از علل بسیار شایع مراجعه افراد به مطب متخصصین ارتوپدی است و درمان غیر جراحی کمردرد یکی از دغدغه های افراد مبتلا به کمردرد می باشد . کمردرد  یک نشانه است برای وجود یک بیماری می باشد ، دلایل بسیار زیادی برای کمردرد وجود دارد  اسپاسم عضلانی شایع ترین علت برای کمر درد است، اما علل دیگر که مربوط به  ستون فقرات است  ممکن هست درگیر باشد.

علل کمردرد

         علل عضلانی

         بیرون زدگی دیسک پارگی دیسک کمر

         کشیدگی ( رگ به رگ شدن عضلات) 

         وارد شدن فشار به عصب های ستون فقرات

         آرتروز دیسک و مهره های ستون فقرات

         عفونت در ستون فقرات

         تومور های ستون فقرات

درمان غیر جراحی کمردرد

         فیزیوتراپی کمر

برای درمان کمر درد می توانید به فیزیوتراپی روی آورید، و یا ممکن است پزشک، شما را به مرکز فیزیوتراپی ارجاع دهد. فیزیوتراپیست با عوامل درمانی مختلفی می تواند در بهبود کمر دردتان کمک کند و با  آموزش اینکه  چگونه درد خود را کنترل کنید تا دوباره مانند قبل کمر خود به راحتی حرکت دهیدو ازاحتمال نیاز به انجام عمل جراحی و صرف هزینه های گزاف و مصرف دارو و مواجهه با عوارض آن می کاهد و بعد از چند جلسه برای رعایت عادات حرکتی صحیح، نحوه تسکین درد و انجام تمرینات ویژه در خانه به شما تمام اطلاعات لازم را می دهد.

روش های مختلفی ترکیبی همراه فیزیوتراپی کمر وجود دارد از جمله این روش ها شامل تمرین درمانی، ماساژ درمانی ، کشش عضلانی با وسایل کمک توانبخشی و …

 

         ماساژ

برطرف کردن گرفتگی های مزمن در عضلات کمر به عضلات بر اثر فعالیت های روزانه هدف اصلی ماساژ درمانی کمردرد و  ماساژ ستون فقرات می باشد.

         سرما درمانی

سرما درمانی یا به اصطلاح کرایوتراپی برای کاهش سرعت جریان خون در ناحیه آسیب دیده به منظور کاهش التهاب، گرفتگی عضلات و درد استفاده می شود. سرما درمانی از طریق گذاشتن کمپرس سرد یا انجام ماساژ سرد انجام می شود. روش دیگر سرما درمانی استفاده از اسپری مخصوص به نام فلورومتان در محل آسیب است.

         اولتراسوند

اولتراسوند با افزایش جریان خون به کاهش گرفتگی عضله ، تورم و خشکی مفاصل و تسکین درد کمک می کند و با فرستادن امواجی به عضلات و به وجود آمدن گرما انجام می شود که به بالا رفتن جریان خون و تسریع بهبودی کمک می کند.