علائم غیر معمول کرونا در سالمندان

با شیوع بیماری کرونا، مراقبت از افراد در معرض خطر بیشتر  از جمله سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر  بیماری‌ها رابطهی مستقیمی با پارامترسن دارند و با توجه به شیوع ویروس کرونا سالمندان به نسبت سایر افراد و طیف گروه‌های سنی،قدرت ابتلا بیشتری  به این بیماری را دارند، در این وضعیت مراقبت از این افراد از طرف  خانواده‌ها و مسئولان بهداشتی باید با حساسیت بیشتری انجام گیرد .

بیماری کووید-۱۹ناشی از ویروس جدید کرونا به‌طور شایع با علامت هایی چون  تب، سرفه مداوم و تنگی نفس بیشتر شناخته شده است . اما افراد سالمند و طیف گروه سنی که بیشتر در معرض حطر  ابتلا به این بیماری می باشند امکان دارد  هیچ‌کدام از این علائم را از خود بروز ندهند و جایگزین این علائم ممکن است این ویروس به شکل مخفی با علائم غیر معمول کرونا در سالمندان زودتر بروز نماید  و چون  علائم شایع ذکر شده را ندارد ،کووید-۱۹دیرتر در آنها تشخیص داده شود. 

علائم غیر معمول کرونا در سالمندان:

۱- خواب آلودگی شدید 

۲- بی اشتهایی 

۳- عدم تعادل و زمین خوردن 

۴- سرگیجه غیر معمول

علائم غیر معمول کرونا در سالمندان

خواب سالمند  در اثر  ابتلا به کووید-۱۹بیماران امکان دارد  بیش از حد معمول در طول روز باشد و چرت های بیشتری نسبت به قبل را تجربه کن و در صورت وخامت بیماری خواب آلودگی وضعف و بیحالی با شدت بیشتری گزارش شود بنابراین خانواده ها این تغییرات را به عنوان زنگ حطر باید مدنظر داشته باشند .

گاهی اوقات سالمند بدون هیچ دلیل خاصی برای چند روز متوالی  دچار بی‌اشتهایی می شود و نیاز های بدنی خود را از طریق خوردن غذا نتواند تامین کند و دچار ضعف و بی حالی شدید شود این موردنیز حتما در این سنین باید مهم تلقی شود  .

سرگیجه و علائمی چون  بی‌حس شدن اندام ها  و یا کاهش واکنش به محیط اطراف خود نیز جز علائم مهم است و ممکن است فرد  از حال برود.

بنابراین در این شرایط حتما باید سالمندان خود را ارزیابی کنیم و در صورت وجود علائم هشدار با پزشک آنان در میان بگذاریم .