مصرف دارو در سالمندان

مصرف دارو در سالمندان

با افزایش سن،احتمال مصرف داروهای مختلف ، بالا می رود و با مشکلات مصرف دارو در سالمندان از جمله فراموش کردن زمان مصرف دارو مواجه می شوید .
 فراموشی و حواس پرتی در سالمندان یک مسئله جدی در فعالیت های روزانه آن ها به حساب می آید و مصرف دارو یکی از مسائل بسیار مهم محسوب می شود.

موارد تهدید کننده در مصرف دارو 

  • عدم مصرف به موقع دارو

  • فراموشی دوز مصرفی قرص‌های مختلف

  • فراموشی نحوه استفاده دارو 

تحقیقات جدید نشان داده که ۵۵ درصد سالمندان داروهای خود را طبق دستور پزشک  و در زمان مقرر خود مصرف نمی‌‌کنند و همین مسئله متاسفانه سالیانه حدود دویست‌هزار سالمند  را به دلیل اختلال در مصرف دارو مجبور به بستری در بیمارستان می کند . احتمال بالای بستری شدن افراد سالمند در بیمارستان به دلیل عوارض جانبی داروها تقریبا ۶ برابر جمعیت جوان‌تر تخمین زده شده است ، بنابراین باید به عنوان یک شخص مسئول اطلاعات خود را از علل فراموشی داروها و انواع متدهای یادآوری داروی سالمندان افزایش دهیم.

یادآوری دارو در سالمندان مبتلا به آلزایمر و دمانس

در صورتی که سالمند شما درمورد مصرف داروهای خود به دلیل وجوذ علائم آلزایمر و فراموشی دچار سردرگمی شده است و برای مصرف داروهای خود به کمک بیشتری نیاز دارد ، پس در این مورد تهیه و ایجاد یک سیستم یادآوری برای اینکه شخصاً داروهای خود را مصرف کنند الزامی است 

علت یادآوری مصرف دارو 

عوارض و خطرات جانبی،  افراد سالمند که به هر دلیلی از مصرف دارو در زمان خود دور می مانند جز موارد تهدید کننده حیات این افراد محسوب می شود . 

روش‌های نوین یادآوری دارو 

دستگاه‌ها، ابزارها و استراتژی‌های بسیار جدیدی در عرصه تکنولوژی برای یادآوری داروهای سالمندان به وجود آمده است. وسیله‌ای که به شما کمک می‌کند قرص‌ها و داروهای تزریقی خود را طبقه بندی کرده  تا با تنظیم هشدار‌های صوتی زمان مصرف دارو را یادآوری ‌کند.