کلینیک طب سوزنی و درمان مکمل

 در این بخش ما بخش کلینیک طب سوزنی و درمان مکمل مرکز یاس را برای شما معرفی میکنیم در ابتدا به تاریخچه طب سوزنی می پردازیم.

کلینیک طب سوزنی و درمان مکمل

تاریخچه طب سوزنی

طب سوزنی طب سنتی کشور چین می باشد که بیش از دو هزار سال قدمت دارد و در اوایل این طب مخصوص امپراطورهای این کشور پهناور بوده و کم کم به داخل مردم کشانده شده و در سه دهد اخیر گسترش جهانگیری پیدا کرده است طب سوزنى ۲۰ سال است که در ایران رایج شده و در قدیم به صورت موردى پزشکان اقدام به این نوع طبابت مى کردند. هم اکنون پزشکان زیادى هستند که با گرفتن مجوز از سازمان بهداشت و درمان پروانه فعالیت گرفته اند.
اساس در مان در طب سوزنی به تعادل رساندن سیستم های انرژی موجود در بدن انسان می باشد و در حقیقت هر چیزی در طبیعت بایستی تعادل داشته باشد مانند سردی و گرمی ، پستی و بلندی، روز و شب و غیره .
از نظر طب سوزنی در بدن هرموجود زنده دو نوع انرژی جریان دارد : انرژی یین (yin) و انرژی یانگ (yang) تا زمانی که بین این دو انرژی و جریان آن ها تعادل برقرار باشد انسان از سلامت کامل برخوردار است و هر آینه تعادل این دو انرژی تحت تاثیر عوامل خارجی (فشار روحی ، تغذیه بد ، عدم فعالیت و..) مختل شود، انسان دچار بیماری می شود.تحریک مناسب نقاط خاص در بدن به وسیله سوزن های مخصوص و بسیار ظریف می تواند تعادل جریان انرژی را در بدن بر قرار کرده که در اصل موجب ایجاد یک تعادل کلی در انرژی چی موجود در سراسر بدن فرد می شود و با تعادل انرژی ، سلامت روحی و جسمی پدید می آید.
در بدن انسان ۱۲ عدد کانال اصلی انرژی و ۸ عدد کانال فرعی انرژی وجود دارد که بر روی این کانال ها نقاط مختلف واقع شده است و درمانگر یا طبیب بایستی کاملا به ساختمان بدن ، نوع بیماری ، مدت و شدت بیماری ، داروهای مصرفی و تیوری و تکنیک طب چینی کاملا آشنا باشد که درمان به دقت و به درستی انجام شود
طب سوزنی کلی نگر می باشد نه جزئی نگر
به این صورت اگر فردی مشکل گوارشی یا قلبی دارد ممکن است سیستم عصبی ایشان درگیر باشد لذا فقط با تنظیم سیستم های انرژی می توان خیلی از بیماری ها را همزمان درمان کرد.

کاربرد طب سوزنی

لیست موارد استفاده طب سوزنی تأیید شده توسط سازمان بهدشات جهانی عبارتند از:
۱)انواع بیماری های گوارشی مثل زخم معده، اثنی عشر، ورم روده ها ،یبوست مزمن.
۲) بیماری های استخوانی و مفاصل شامل آرتروز مفاصل مختلف مثل زانو، گردن درد، عصب سیاتیک دست و پا و غیره و همچنین ورم مفاصل یا بیماری های مختلف استخوان ها.
۳) بیماری های اعصاب مانند افسردگی، اضطراب، بی خوابی، بیماری وسواس فکری و بعضی بیماری های روان،
۴) بیماری های زنان مانند نازایی، دردهای قاعدگی، پریودهای نامنظم، بیماری های تخمدان، پرولاپس رحم، پریودهای دردناک
۵) بیماری های گوش و حلق و بینی مثل وزوز گوش، کری عصبی، کری استخوانی، سرگیجه، تهوع و استفراغ.
۶) سردردهای مختلف مانند میگرن، سردردهای سینوزیتی، سردردهای عروقی، سینوزیت و سردردهای عصبی
۷)بیماری های ریوی مثل آسم ریه حساسیت ها و سرفه.
۸) به منظور تقویت کبد و سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری ایدز و هپاتیت ها

طب سوزنی در مرکز یاس

درمان زانودرد با طب سوزنی
طب سوزنی علاوه بر تسکین درد زانو ، با مکانیسم رفع اسپاسم عضلات اطراف زانو و کاهش التهاب و افزایش خون رسانی مفصلی و تحریک سیستم های ترمیمی بدن انسان آثار درمانی در مفصل زانو دارد.

درمان سردرد با طب سوزنی

در بیماران مبتلا به سردرد تنشنی طب سوزنی بسیار مفید است و در کاهش درد موثر می باشد؛ گفتنی است در این قبیل بیماران، بیمار پس از بهبودی باید در جهت تقویت عضلات گردن فعالیت نماید تا احتمال ابتلای دوباره به چنین سردردهایی را به مینیمم برسانند .علاوه بر سردردهای تنشن که به علت درگیری عضلانی بوجود آمده و به درمان با طب سوزنی بسیار خوب جواب می دهند، سردردهای میگرنی نیز به درمان با طب سوزنی به خوبی پاسخ می دهد.

درمان کمردرد با طب سوزنی

طب سوزنی به کاهش درد از طریق تحریک اعصاب درعضلات و کم کردن التهاب و کاهش انقباض عضلات و بهبود حرکت مفاصل که به وسیله افزایش جریان خون ایجاد می‌شود؛کمک می کند این مکانیزم می‌تواند باعث کاهش ادم وکبودی میشود.

درمان طب سوزنی در بیماری گوارشی

طب سوزنی موفقیت زیادی در درمان بیماری‌های دستگاه گوارش دارد این شیوه درمانی، یکی از موفق‌ترین شیوه‌های درمانی طبیعی است که اقبال زیادی در درمان بیماری معده و روده و التهاب‌های این عضو داشته است. این سوزن‌ها با کنترل میزان حرارت بدن و عملکرد اندام‌های درونی به ویژه در دستگاه گوارش به عنوان یک درمان کمکی موثر در کنار دیگر شیوه‌های درمانی از قبیل طب مدرن می‌تواند اثر‌گذار باشد. البته باید توجه داشت درمانگران طب سوزنی علاوه بر ارایه تکنیک‌های طب سوزنی به بیماران‌شان دستور غذایی ویژه‌ای ارایه می‌دهند که این رژیم غذایی با کنترل میزان دریافت مزه‌های اسیدی و ترش همراه است.
رفلاکس معده نیز از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که با طب سوزنی به طور کامل درمان می‌شود. یکی از دلایل بروز رفلاکس معده حرکت انرژی درون دستگاه گوارش خلاف جاذبه زمین است. به این ترتیب که هرگاه حرکت انرژی دستگاه گوارش و لوله گوارش برخلاف جاذبه زمین به سمت بالا باشد، اختلال‌هایی در سیستم عملکردی دستگاه گوارش به وجود می‌آورد که در نهایت منجر به بروز رفلاکس معده می‌شود. در طب سوزنی با زدن سوزن به نقاط خاصی از بدن بیمار به تنظیم انرژی و اصلاح حرکت دستگاه گوارشی در راستای جاذبه زمین کمک کرده و مانع از بروز رفلاکس معده می‌شود.
اختلالات روده ای هم در طب سوزنی جایگاه خود را دارد کاهش یا افزایش حرکات روده ای به موجب درگیری های عصبی رود ه ای به کمک طب سوزنی می تواند برطرف شده و تعادل مناسبی در انرژی های موجود در شکم ایجاد گردد.

جهت استفاده از کلینیک طب سوزنی و درمان مکمل بخش مراقبت و توانبخشی روزانه مهد سالمندی یاس

۰۲۱۴۴۲۸۹۴۲۹

تماس حاصل فرمایید