بیوفیدبک در درمان پارکینسون

بیوفیدبک در درمان پارکینسون یکی از راه های کاهش علائم شناخته شده است .بیوفیدبک یک روش با اثر گذاری بر روی شناخت و رفتار بیماران  است برای کاهش علائم مشکلات خود از طریق آموزش نحوه کنترل بر عملکرد بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب از طریق این روش با آموزش فرد در مورد  استفاده از قدرت ذهن برای کنترل واکنش‌های جسمی و روانی بدن که با شرایط و علائم مختلف مواجه می شود  به افزایش توانایی فرد کمک خواهد شد .

 

در پارکینسون استرس و اضطراب روانی بالاست و بیوفیدبک می‌تواند با  ریلکس کردن عضلات، کاهش تعداد دفعات تنفس، و نیز کاهش ضربان قلب می تواند احساس آرامش و راحتی بیشتر وباغث کاهش درد  به شما شود.

بیوفیدبک در درمان پارکینسون

هرچند درمان دارویی قطعی تاکنون برای پارکینسون پیدا نشده است اما به تازگی محققان دانشگاهی در امریکا با استفاده از داروهای درمان مالاریا در حال کشف داروی توقف پارکینسون هستند. آن‌ها موفق شده‌اند چشم‌انداز جدیدی برای توقف این بیماری پیشرونده ارائه بدهند و این امید وجود دارد که تا چند سال آینده درمان قطعی بیماری پارکینسون به دست آید.

تکنیک بیوفیدبک در درمان پارکینسون در ساده ترین حالت با آموزش مهارت های زیر تحت نظارت پزشک یا درمانگر قابل اجرا است

  • مدیتیشن

  • تکنیک های رهاسازی احساسات

  • تمرینهای تنفس برای آرام سازی

بیماران  زمانی که با  استرس های شدید و تشدید علایم بیماری مواجه می شوند می توانند  از این تکنیک ها استفاده کنید.

نوروفیدبک نوعی از بیوفیدبک است که با  تمرین مغز می‌توانند مغز را آموزش داده و به بهبود فعالیت مغزی در بیماری ها کمک کند .

مزیت های استفاده از تکنیک بیوفیدبک

  • این درمان یک روش غیرتهاجمی و غیر دارویی است با نداشتن عوارض های دارویی این بیماری به وضعیت بیمار کمک می کند.

  • این درمان با افزایش اثربخشی روش‌های روان درمانی با ایجاد آگاهی نسبت به مسائل روانی- احساسی به فرآیند درمانی کمک می کند .

  • به تسریع روند بهبودی بیماری در ترکیب با درمان دارویی کمک کننده است .