درمان گلین باره

بیماری گلین باره یک بیماری عصبی- عضلانی است که هنوز برای آن در دنیا علت مشخصی یافت نشده و درمان گلین باره نیز محدود می باشد، اما در حال حاضر بیش ترین علت این بیماری عوامل ویروسی( مثل سرماخوردگی، آنفولانزا ) عنوان شده است.

درمان گلین باره

افرادی که مبتلا به بیماری گلین باره هستند  طول مدت نامشخصی از بیماری را سپری می کنند  بنابراین برای تسریع در درمان نیاز  به چند ماه توانبخشی فیزیکی و جسمانی خواهند داشت .
همانطور که عملکرد عصبی باز می‌گردد، ممکن است بیمار برای یادگیری نحوه استفاده از عضلات آسیب‌دیده نیاز به کمک داشته باشد. توانبخشی ممکن است شامل انواع مختلفی از روشهای درمانی باشد.

برای درمان بیماری گیلن باره بهترین زمان درمان شش ماه اول است. بعد از شش ماه هنوز قابلیت درمان وجود دارد اما سرعت پیشرفت بهبودی کاهش می یابد

درمان گلین باره سرعت درمان را طولانی می کند بنابراین بهتر است از درمان های نوین و مکمل تحت نظر پزشک استفاده شود از درمان های مکمل و جدید در این بیماری می توان موارد زیر را نام برد :

 فیزیوتراپی:

جریان های الکتریکال از طریق الکترود  در فیزیوتراپی باعث بهبود مسیر عصبی – عضلانی می شود و در نتیجه عملکرد عضلانی و اعصاب اندام بیمار روز به روز  بهتر و امکان راه رفتن را فراهم می کند.

     طب سوزنی:

 طب سوزنی یکی از درمان های نوین در توانبخشی بیماری های عصبی است که باتو جه به اینکه در این بیماری اعصاب ضعیف می شود از طریق طب سوزنی می توان عملکرد اعصاب را تقویت کرد.

همینطور در افرادی که استفاده از درمان های دارویی شیمیایی به دلیل مشکلات گوارشی برایشان دشوار است  استفاده از طب سوزنی بسیار موثر خواهد بود .

آب درمانی :

 انجام حرکات و نرمش های عضلانی در آب در این بیماری موثر است چرا که بدن در آب وزن کمتری را دارد و شناور است و بیمار با صرف نیروی کمتر عضلات و اندام خود را با راحتی بیشتر  حرکت می دهد