مراقبت سالمند آلزایمر و دمانس

مراقبت سالمند آلزایمر و دمانس در منزل چگونه است ؟

  • مراقبت کوتاه مدت فرصت مناسبی برای آرامش روحی وجسمی مراقب فراهم می آورد تا به مسائل شخصی خود بپردازد. این استراحت کوتاه باعث می شود تا او در مراجعت به مراقبت با کیفیت بهتری کار را ادامه دهد.

  • مراقبت سالمند آلزایمر و دمانس کوتاه مدت می تواند در منزل ارائه شود. افراد مجرب می توانند به منزل مراجعه کنند و برنامه های روزانه زندگی را برای فرد مبتلا به دمانس انجام دهند و تنها ئی او را پر کنند.

  • همچنین، خانه های مراقبتی می توانند مراقبت کوتاه مدت برای افراد مبتلا به دمانس ارائه دهند.

  • مراکز روزانه نیز نوعی دیگر از مراقبت کوتاه مدت را برای چند ساعت در روز انجام می دهند

مراقبت کوتاه مدت معمولا از قبل برنامه ریزی می شود و از مراکز دولتی و خصوصی می توان استفاده نمود.  مهم این است که درهرموقعیت، از افراد مبتلا به دمانس با احترام وکیفیت مراقبت شود و مرتب شرایط روحی و جسمی و دارو های آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

ما براین باوریم چنانچه فرد مبتلا مجبور شود در بیمارستان بستری گردد، وضعیت بسیار دشوار و آسیب پذیری خواهد داشت. توصیه ما این است که گروه های مراقبت های بهداشتی و اجتماعی با تشریک مساعی، هماهنگی های لازم را به سرعت انجام دهند تا در اولین فرصت مناسب فرد را از بیمارستان ترخیص نمایند و خطر ابتلا به بیماری های دیگر را کاهش دهند

مراقبت تسکینی

مراقبت تسکینی نوعی مراقبت بهداشتی تخصصی برای مبتلایان به بیماری آلزایمر است. در این بخشکه به علت از دست دادن فعالیت های جسمی و ذهنی (در مراحل پایان زندگی) نیاز می باشد که مراقبت های تسکینی و درمانی لازم با توجه به وصیت فرد مبتلا انجام گیرد. که بیشتر مراقبت های پرستاری مورد توجه می باشد، هدف بهبود کیفیت زندگی بیمار و خانواده اوست.

استفاده از مراقبت تسکینی به چندین دلیل مفید است و به درمان علائم بیماری مثل افسردگی، اضطراب و مشکلات خواب کمک می کند. در صورت وجود سایر مشکلات مثل بیماری قلبی، ریوی و سایر اختلالات که دردناک هستند، مراقبت تسکینی به درمان علائم و درد ناشی از این بیماری ها کمک می کند.