یوگای خنده در سالمندان

یوگای خنده یک ورزش خاص در نظر گرفته شده است که نشان میدهد هر کسی بدون دلیل ، شوخی و حتی داشتن روحیه شوخ طبعی می تواند از ته دل بخندد.  انجام این تکنیک به صورت گروهی شکل می گیرد، افراد  با برقراری تماس چشمی مناسب باهم و توجه به خصوصیت های کودک درون خود وبه دور از روزمرگی ها می خندند. شاید در ابتدا خنده ها مصنوعی باشد اما خیلی زود افراد احساس خنده واقعی را در وجود خود درک می کنند. 

تمرینات یوگای خنده  مانند دیگر تمرینات یوگا می باشد که افراد در این حالت به تنفس عمیق به عنوان یک اصل مهم ریلکسیشن و دستیابی دوباره آرامش توجهمی کنند. در واقع تنفس عمیق سطح بیشتری از اکسیژن را به مغز و بدن وبافت های مختلف جسم ما می رساند که می تواند منجر به افزایش انرژی، احساس سلامت و حال خوب و آرامش عمیق گردد. از لحاظ علمی ثابت شده بدن میان خنده خود به خود و خنده ارادی تفاوتی قائل نمی شود و به همین دلیل در هر دو حالت از فواید فیزیولوژیک و روان شناختی خنده برخوردار خواهد بود.

یوگا خنده در سالمندی

گروهی از افراد جامعه که تمرینات یوگای خنده می تواند برای آنها بسیار مطلوب باشد، سالمندان هستند.

سالمندی پدیده ای است که با کاهش تحرک، بروز بیماری های جسمی مختلف، تحلیل شناختی و قابلیت های ذهنی و… همراه است. همچنین افراد در سنین بالا چندان دسترسی و تعاملی با محیط پیرامون خود ندارند که می تواند زمینه ساز اختلالات روانی از جمله افسردگی و بی حوصلگی باشد اما یوگای خنده در این شرایط تمرین ایده آل و مناسبیاست  که می تواند با انجام حرکات ملایم، احساس شادی، کاهش افسردگی و بهبود روحیه و خلق و خو را برای پدران و مادران ما رقم بزند. ضرورت چنین برنامه هایی به خصوص برای سالمندانی که  تنها  زندگی می کنند، بیشتر خواهد بود.

جهت ثبت نام و استفاده از کلاسهای گروهی و یا فردی با

یخش مراقبت و توانبخشی روزانه مرکز یاس

۰۹۰۳۸۶۶۵۹۳۵

۰۲۱۴۴۲۸۰۴۲۹

 تماس حاصل فرمایید.