فیزیوتراپی در دیسک گردن

در این مقاله شما را به ناثیر فیزیوتراپی در دیسک گردن آشنا می کنیم .  از علائم شایع در دیسک گردن، درد گردن می‌باشد. که بیشتر این درد در ناحیه گردن به و جود آمده و در صورت  انتشار به بازو و دست ها نشانه بیرون زدگی دیسک و فشرده شدن اعصاب می باشد و در این موارد سایر علایم و نشانه‌های نورولوژیکی مانند ضعف عضلانی، بی حسی و سوزن سوزن شدن در بازو حس خواهد شد. 

در صورت درگیری یک دیسک بروز درد و مشکلات حاصل از آن در یک بازو خواهد بود و این به این دلیل ایجاد می شود  که در اکثر مواقع دیسک فقط به سمت یک طرف بیرون می‌زند. در مواردبیرون زدگی در چند مهره یا دسک  هر دو بازو و درنقاط مختلف درگیر خواهند شد.

فیزیوتراپی و دیسک گردن

نقش فیزیوتراپی در  درمان دیسک گردن چیست؟

درمان بیرون زدگی دیسک گردن بستگی به این مساله  دارد که آیا دیسک موجب ایجاد علائم و نشانه‌های بیماری شده است یا خیر  و در این صورت نحوه درمان با هدف  کاهش التهاب و تورم  ناحیه اطراف دیسک و رفع التهاب ریشه ابتدای عصب انجام می شود . متخصص فیزیوتراپی همچنین با  استفاده ازحرکات ورزشی خاص به رفع فشار از روی دیسک و اعصاب کمک می کند  تا از ایجاد عوارض بیرون زدگی در طولانی مدت جلوگیری کند.اینکه چه میزان جلسه و چه مواردی در کنار کار با دستگاه برای بیمار نیاز است را  متخصص فیزیوتراپی بر اساس میزان پیشرفت بیرون زدگی دیسک گردن تشخیص می دهد .

در فیزیوتراپی در کنار حرکات ورزشی از روش های متعدد برای نمونه از  تراکشن دستی، تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست، تحریک الکتریکی و التراسوند تراپی استفاده می‌شود که هدف از کاربرد آنها رفع علائم و نشانه‌های حاصل از بیرون زدگی دیسک گردن و کاهش التهاب می‌باشد.

 

جهت ثبت نام و استفاده از کلاسهای گروهی و یا فردی با

بخش مراقبت و توانبخشی وفیزیوتراپی روزانه مرکز یاس

۰۲۱۴۴۲۸۰۴۲۹

۰۲۱۴۴۲۸۰۴۱۸

واتس آپ : ۰۹۲۲۷۰۸۷۲۵۰

 تماس حاصل فرمایید.